CE ALIMENTE POT FOLOSI CA SĂ-MI MENTIN O DANTURA SANATOASA?

Se ştie că alimentele pe care le consumăm ne influenţează silueta, însă acelaşi lucru este valabil şi în privinţa danturii.

 

Vestea buna este ca există şi alimente care ajută la păstrarea unei danturi sănătoase şi care au rolul de albire a dinţilor.

IATĂ 10 DINTRE  ALIMENTELE  CE CONTRIBUIE DECISIV LA FRUMUSEŢEA DANTURII:

Laptele şi iaurtul sunt bune pentru dinţi, determină o secreţie abundentă de salivă, iar calciul din acestea ajută la protejarea dinţilor prin combaterea carenţelor de minerale. Apoi, acestea sunt alimente cu o aciditate redusă care nu permit eroziunea dentară. În plus, sunt sărace în zahăr, ceea ce înseamnă mai puţine carii.

Fructele: merele, căpşunile, citricele conţin vitamina C, care este considerată “cimentul’ care ţine unite toate celulele, astfel încât aceasta este importantă pentru sănătatea gingiilor. S-a demonstrat că lipsa vitaminei C duce la distrugerea reţelei de colagen din gingie, iar aceasta va deveni mai sensibilă la bacteriile care cauzează boală parodontală.

Legumele: morcovii, cartofii dulci, broccoli, ţelina sunt legume care conţin vitamin A. Aceasta este absolut necesară pentru formarea smalţului dentar. În plus, aceste legume crocante ajută la curăţarea dinţilor şi la stimularea gingiilor, făcându-le mai sănătoase.

Alimente cu fluor: toate alimentele care conţin fluor ne sunt de folos în lupta cu placa bacteriană. În această categorie intră, printre altele, apa îmbogăţită cu fluor, supele deshidratate, puiul, cerealele şi fructele de mare. Fluorul intareste smaltul dintilor, rezultand mai putine carii.

Ceaiul verde: acesta conţine polifenoli, compuşi antioxidanţi care previn placa dentară, scad riscul dezvoltării cariilor dentare şi a bolilor gingivale. De asemenea, ceaiul verde rezolvă şi problema respiraţiei urât mirositoare.

Ţelina: este un aliment minune, produce multă salivă, neutralizând astfel bacteriile care duc la formarea cariilor. În plus, când mestecăm ţelină, gingiile sunt masate, iar dinţii curăţaţi. Astfel, ne menţinem o gură sănătoasă şi curată.

Seminţele de susan: Pâinea, combinată cu seminţe de susan, ne ajută, de asemenea, să avem dinţi sănătoşi. În primul rând, ajută la eliminarea plăcii dentare. Apoi, susanul fiind o sursă importantă de calciu, ne menţine sănătoase şi oasele care susţin dinţii şi gingiile.

Carnea şi produsele de origine animală: carnea de vită, pui, curcan, ouăle conţin fosfor. Calciul, vitamina D şi fosforul creează sistemul nostru osos şi ne menţin dinţii puternici şi sănătoşi.

Guma de mestecat fără zahăr: şi guma ajută la producerea unei cantităţi mai mari de salivă şi devine folositoare şi când vine vorba de înlăturarea particulelor de mâncare din cavitatea bucală.

Ulei organic: Este un remediu indian pentru îmbunătăţirea sănătăţii orale, dar şi a întregului organism. Procesul este simplu şi inofensiv. Ce trebuie să facem este să luăm o lingură de ulei pur, organic, şi să-l “plimbăm” prin gură timp de 15-20 de minute. Ulterior, trebuie să clătim bine gura cu apă şi să bem 2-3 pahare cu apă plată.

                  O alimentaţie sănătoasă ajută la păstrarea unei danturi sănătoase. Însă, cel mai important în menţinerea ei este o rutină completă de îngrijire orală din care nu ar trebui sa lipsească periajul de cel puţin două ori pe zi.

                 Pe langa periaj este necesară și o igienă în profunzime – aţa dentară pătrunde cu ușurință între dinți curățînd zonele greu accesibile periuței, iar apa de gură utilizată la final îndepărtează toate resturile alimentare ce ar putea cauza placa, tartru și carii.